Tip na 100%-ný výber toho pravého kandidáta: Vystrašte ho!

Dobrý prijímací pohovor, ktorý odhalí a vyselektuje tých vhodných od tých lajdákov. Ako naň?

V jednoduchosti to chce „len“ jednu podstatnú vec: Vystrašte svojho kandidáta na pohovore. Odhalíte tým jednu kľúčovú charakteristiku

Tak ako nadšený obchodný reprezentant môže prehnať výhody ponúkaného produktu, takisto má zamestnávateľ sklon vykresliť pracovné miesto „príliš dobrým na to, aby to bola pravda“.

Neskôr, keď sa objavia nejaké problémy, či ťažkosti, kandidát ich jednoducho odignoruje a nepostaví sa k nim proaktívne len preto, lebo ich neočakával. „Na pohovore mi nepovedali všetko, čo ma môže čakať.“

„Keď vyjde skrytá pravda na povrch, vždy bude zdrojom frustrácie alebo stresu.“

Zamestnávateľ sa príliš častokrát bojí byť jasným a čestným, čo sa týka slabých bodov firmy alebo interných výziev. Nechce vystrašiť alebo odradiť kandidáta.

Ďalšou vecou, ktorá v postupnosti po prijatí nasleduje je zlyhanie v integrácii. Odhaduje sa, že takmer 50% zlyhaní nového človeka je spôsobených problémom ingetrácie, t.j. zaradenia pracovníka do tímu. Zamestnávateľ, ktorý sa počas pohovoru prezentuje a vykresľuje obraz firmy, ktorý je príliš vzdialený realite riskuje stratu výkonnosti kandidáta v krátkom čase.

Takisto keď sa zamestnávateľ obáva, či kandidáta presvedčí, má tendenciu preháňať výhody týkajúce sa pozície. Neskôr pravda vyjde na povrch. Kandidát sa cíti oklamaný. Jeho postoj bude: „Nepovedali mi o tom…“, alebo dokonca „Keby som o tom vedel…“.

Keď už bude kandidát na poste prijatý a stretne sa s neočakávanou pracovnou situáciou, bude reagovať negatívne, pretože mu to nebolo zmienené na pohovore. Toto bude mať za následok, že vzrastie antipatia k zamestnávateľovi.

Ok, aké je riešenie na toto všetko?

„Vystrašte svojich kandidátov… Pretože tím dobrým sa to bude páčiť!“

50% všetkých prijímacích zlyhaní nastáva ešte pred samotným prijímacím procesom. Veľmi dobrý kandidát sa môže stať veľmi zlým pracovníkom pre firmu ak nedostane to, čo mu bolo sľúbené alebo to, čo očakával.

Aplikujte pravidlo transparentnosti pred prijatím a vyhnite sa nepríjemným prekvapeniam neskôr.

Odporúčania:

  • nebojte sa „vystrašiť“ kandidátov,
  • buďte veľmi jasní vo svojich očakávaniach, nič neskrývajte,
  • prirodzene vyberte tých „dobrých“ tak, že im dáte výzvu,
  • vyhnite sa nepríjemným prekvapeniam a sklamaniam,
  • ochráňte sami seba v budúcnosti tým, že budete používat pravidlo transparentnosti.

Riešenie

Použite pravidlo transparentnosti hneď v úvode v inzeráte rovnako ako na pohovore. Buďte precízni vo svojich očakávaniach a nebojte sa opísať realistickú scénu situácie firmy.

Jasne vysvetlite kandidátom, čo od nich očakávate ohľadom výsledkov, denných činností a správania. Budú mať oveľa nižšiu tendenciu rebelovať neskôr po tom, čo boli prijatí.

„Zlí kandidáti utečú, dobrí prijmú výzvu.“

Domáca úloha: Analyzujte svoj minulý pohovor a porozmýšľajte nad tým, ako by ste mohli využiť transparentnosť, aby ste odhalili toho pravého. Použite to pri najbližšom pohovore.

Odstrašíte tým lajdákov a pritiahnete si tých, ktorí chcú prekonávať výzvy a pracovať na sebe a pre firmu.

Týmto spôsobom si zabezpečíte svoju pozíciu z dlhodobého hľadiska a vyhnete sa nepríjemným prekvapeniam a rebélii prijatých pracovníkov.

Želám vám veľa úspechov, aby ste našli toho pravého človeka.

Rád vám pri najbližšom výbere pomôžem. Spoľahnite sa na vedomosti, nenechávajte to na náhodu.

Som pripravený vám s tým pomôcť. Dohodnime si spoluprácu pre najbližší výber ľudí.